Skip to main content

Erasmus hakkinda kisa bir söylesi, Sorularla Erasmus

Erasmus hakkında kısa bir söyleşi:
Sorularla ErasmusBakalım aklınızdaki kaç aynı ya da benzer soruya burada cevap vermişiz?

A: Bende başvurmayı düşünüyorum sence nasıl bir deneyim, İngilizcen ne durumda idi, simdi ne durumda?

B: Kesinlikle harika bir deneyim, çevremdeki herkese şiddetle tavsiye ediyorum. İngilizcem zaten vardı, daha da gelişti, paylaştığım yazıda da dediğim gibi oraya gitmişken İngilizcemi geliştirmeye, yeni insanlar tanımaya, yeni yemekler denemeye çalıştım. Orda çoğu arkadaşımın yaptığının tersine Türklerle fazla takılmadım, daha çok orada tanıştığım yerli öğrencilerle takıldım. Tavsiyelerimi buraya tıklayarak bulabilirsin. Orda tanıştığım öğrencilerle çok keyifli zaman geçirdim. Şansıma mı denk geldi bilmiyorum ama gittiğim yerde çok eğlendim, tekrar gitmek istedim ama okul tekrar hibe vermiyormuş :/


A: Nereye gitmiştin?
B: Polonya - Szczecin

A: Anladım ne kadar hibe verdi okul,  max ne kadar harcıyorsun aileden para alıyor muydun? Yetiyor muydu yoksa?
B: 4000₺ kadar verdi ama yetmiyor zaten, 5 ay kaldım, yetmiyor, hani ne kadar takılacağınla orantılı olarak harcadığın da değişiyor, ama Polonya diğer ülkelere göre ucuz olduğu için şanslıydık, İngiltere ya da Fransa, Almanya, İspanya gibi para birimi Euro olan ülkelerde çok çok daha fazla harcanıyor, para yetmiyor kısacası

A: 4bin TL mi?
B: evet 4 bin TL’ye yakın vermişti, yanına ekstra para götürmek şart.

A: Anladım, buradan gittiğinde arkadaşınla falan mı gittin? Benim merak ettiğim; uçaktan indin mi yabancı şehir, tek mi buldun okulu?
B: tek başıma gittim, Berlin'e indikten sonra Szczecin'e giden otobüsler vardı onları buldum, beni şehre götürdü, daha önce konuştuğum buddy bana adresi vermişti, kağıda yazıp gittim,
orda da taksi ile yurda gittim, yerleştim. (Szczecin’e yol haritası yazımda detayları bulabilirsin)

A:Yurda ne kadar veriyordun?
B: 465 zloty, 300 TL ye denk geliyordu o zaman, yurtları da çok güzeldi, Türkiye’deki gibi değil, kız erkek karışık oluyor genelde.

A:Peki derslerden geçmek zor oldu mu? Full İngilizce falan sıkıntı çekmiş miydin?
B: Benim açımdan zor olmadı, okuduğum bölüm zaten İngilizce olduğu için, Türkiye’de de derslerimiz İngilizce.

A: Hım sen şanslıymışsın. Peki orda var mıydı Türk? Benim İngilizcem intermediate seviye, Hazırlık okumuştum. Okul puanım da 3.50
B: Intermediate yetiyor ama gitmişken diğer Avrupa ülkelerini de gezeyim dersen, biraz sıkıntı olabilir, ne kadar çok İngilizce o kadar iyi. Gidersin kesin o zaman, zaten başvuruda bir, not ortalamasına; iki, İngilizce B2 seviyesine bakıyorlar. İkisi de sende var, gitmemen için bir neden yok gibi :)

A: Mülakat nasıl geçti senin?
B: Mülakat? Ne mülakatı?

A: Konuşma yapmadın mı sen? Yazılı sınavdan sonra?
B: Başvuruda sadece İngilizce sınavına ve ortalamaya baktılar, sınavdan yüksek alınca (87), ekstra bir şey istemediler. Yoo, bizim okulda öyle bir şey yoktu ya da benim haberim yok. Çünkü bana öyle bir şeyi sormadılar.

A:Hım sınav zor mu peki, yani hangi seviye hazırlanmıştın?
B:Benim seviyem Upper intermediate’tı, sınavda B2 dediğimiz, intermediate, seviye istiyorlar zaten. Biraz kitap okuduysan İngilizce, çok rahatlıkla geçersin. Erasmus koordinatörlüğü de öğrenci göndermek istiyor zaten, ondan onlar da yardımcı oluyorlar. Hatta başvuruda bulunup sınavda yüksek alamayanlar için İngilizce dil kursu açıyorlar, sırf öğrenciler gidebilsin diye.

A: Anladım. Ya ben simdi bulamadım bir yer. Uçaktan indim hiçbir şey bilmiyorum falan korkuyorum, yanımda bir Türk olsa rahat eder insan sanki. Gidişte hiç Türklere denk geldin mi?
B: Zaten Berlin Türk kaynıyor, ilk gittiğimde kimse yoktu ama ikinci gün Orientation week oluyor, orda hem Türkiye’nin farklı yerinden gelen öğrencilerle hem de buddylerle tanışıyorsun. İçin rahat olsun, gittikten sonra bütün bu endişelerinin gereksiz olduğunu göreceksin. Türkler her yerde...

A: Hahahaha. Bakalım ya inşallah olur istiyorum yurtdışı deneyimi.
B: Kesinlikle git, dene, gör! Hayata bakışı değişiyor insanın. İlk günler dünya nereye gidiyor diye düşünüyorsun. Kültür şoku ya, sonra her şey sana normal gelmeye başlıyor.

A:Senin için değil de mesela İngilizce çok az bilen var mıydı gördüğün? Sıkıntı çekiyor muydu? Gerçi yabancı ülkeden gelende var, onlarda da İngilizce bilmeyen vardır.
B:Tabi ki vardı, hiç İngilizcesi olmayanlar vardı. Bize soruyorlardı, arada Translate ediyorduk:) Evet onlardan da çok vardı. Özgüven olsun yeter ki, bazen bilmeyenler daha iyi anlaşıyordu ya.

A:Sınav geçme - kalma sistemi nasıl? Kalma diye bir şey var mı?
B:Sınav sistemleri evet var ama Erasmusöğrencilerini hiç kasmıyorlar (En azından bizimkiler kasmadı bizi), hocalara da az çok kendimizi sevdirdik, geçirdiler sınavlardan hep, ilk defa ortalamam o kadar yüksek geldi. :p

A: Normal ülkenin öğrencileriyle ayni sınıfta ders görmüyor musunuz?
B: Yok hocalarla özel ders işliyorduk, üç kişiydik o zaman.

Vize işlemlerinizi daha yapmadıysanız buraya tıklayın.

Şimdilik bu kadar soru yeter, fazla uzatıp da erasmus heyecanınızı kaçırmak istemeyiz. Yazının devamında yeni sorular ve cevaplarıyla karşınızda olacağız… Görüşmek üzere.

Diğer yazılarımız için buraya tıklayın lütfen. 

Enjoy!


By olivercan, Keep Calm Because All is Well!


Burada B benim, A ise erasmusa gidecek tatlı bir arkadaş :)
Aklınızdaki kaç aynı/ benzer soruya burada cevap verdik? Sizin aklınızdaki sorular ne?

Comments

Popular posts from this blog

Vodafone'da Sms Gönderimi için Bakiyeniz Yetersizdir Sorunu Çözüldü

Vodafone'nun sms gönderimi için bakiyeniz yetersizdir Sorunu Çözüldü!.

How to Hack WhatsApp Account Bluestack

How to hack WhatsApp account??? WhatsApp is currently one of the most secure messaging services purely because it works with a particular phone number and requires a certain code.

Simply Hacking Facebook Account with Kali Linux

Hi guys, today I will show you how to hack a Facebook account with  Kali Linux.

EXCELde Belli Satirlari ya da Sütunları Dondurmak, Sabitlemek

Excel'de önemli gördüğümüz üst satır -başlık- kısmını veya sol sutunu sabit tutmak, her sayfada görünmesini sağlamak artık çok kolay.

Android farkli ekran tipleri icin tasarim yapmak

Birincisi, Layout seçimi çok önemli.
     Yaptığım araştırmalar sonucunda öğrendim ki AbsouluteLayout belki de en kötü seçim. AbsoluteLayout ile öğeler için kesin bir yer belirleyebilirsiniz. Örn: position x=110px, y=180px; Fakat bu kesinlikle önerilmeyen bir durum çünkü farklı ekranlarda veya farklı çözünürlükteki Android cihazlarda kaymalar olduğunu göreceksiniz. 
     Bunun yerine RelativeLayout kullanmanızı tavsiye ederim. RelativeLayout’ta parent-view’e göre ya da diğer elemanlara göre(relatively – bunlarla bağlantılı) bir pozisyon seçileceği için, istediğiniz tasarıma en yakın görünümü elde etmek mümkün. Layout seçimini hallettikten sonra sıradaki işlem olarak farklı ekran tipleri için tasarım yapmaya geldi.

     Farklı ekran tipleri için tasarım yapmak (res/ folder)
     Android dünyasında çok sayıda ve farklı boyut ve çözünürlükte ekran tipi mevcut. Bunların hepsi için ayrı ayrı tasarım yapmak mümkün değil. Temel olarak üç farklı ekran boyutunu referans alıp(small, medium, l…