Skip to main content

Her Gün 1 Sağlık Önerisi - Derlemeler

* Yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerin en önemlisi mevcut beslenme alışkanlıklarınızın sağlıklı beslenmenizi destekleyecek şekilde değişmesidir.

* Bel çevresi erkeklerde 94 cm, kadınlarda 80 cm ve üzerinde olmamalıdır. Bu değerlerin üzerinde olması hastalık riskinin artmasına neden olmaktadır


* İştah kesici ilaçlar kan basıncının yükselmesine ve pulmoner hipertansiyona yol açabilir. İştah kesici ilaçlar kullanmaktan kaçının.


* Nefes egzersizlerine ayıracağınız kısa bir zaman, size stresli bir günde ihtayıcınız olan enerjiyi verebilir.


* Vücut ağırlığında yüzde 10 luk bir azalma bile risk faktörlerinin belirgin olarak azalmasını sağlar. Egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.


* Diş tedavilerinden sonra yemek yenemeyeceği düşünülerek insülin dozu atlanmamalıdır. Tedaviden sonra öğün alınmayacaksa sıvı tüketimi yapılmalıdır.


----- Facebook  sayfamızı buradan beğenebilirsiniz. ----- 

* Protein, vücudun gelişimi, organların korunması,tüm hücre ve dokuların yenilenmesi için gereklidir.(Et, balık, yumurta, süt ürünleri, mercimek, barbunyada bulunur.)


* Ruhsal sağlık, sağlıklı davranışı şekillendiriyor. Duygularınızı anlamak kilo vermenizde yardımcı olabilir.
* Enerji miktarını kısıtlamak için gün içerisinde öğün atlamamalısınız. Bu açlık hissini arttıracağından daha fazla yemek yemenize neden olur.
* Kilonun korunması, uzun süreli davranış değişikliği, dengeli ve sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin arttırılmasına bağlıdır.
* Tip-2 diyabetiniz varsa öğün aralıklarını kısa tutmanızda fayda var. 2 - 3 saat aralıklarla beslenmek kan şekerinizin daha az yükselmesini sağlar.
* Proteinler vücudun en etkili kalori yakıcı bölümü olan kas dokusunu güçlendirmek için çok önemlidir. Ette, süt ürünlerinde ve daha az hububat ürünlerinde bulunur.
* Hipertansiyonun açabileceği hasarı önlemek için tansiyonunuzu kontrol altına almanız gerektiğini unutmayın.
* Uykusuzluğu yenmek için her gün aynı saatte uyanın ve uykunuz gelene kadar yatmayın.
* Egzersizler alışkanlık haline getirilmeli, aktivitenin aksatılması durumunda gün içinde başka şekilde ara kapatılmalıdır.
----- Facebook  sayfamızı buradan beğenebilirsiniz. ----- 
* Diş tedavisinden sonra yemek yenmeyeceğini düşünerek insülin dozunu atlamayın.Tedaviden sonra öğün alınmayacaksa sıvı tüketilmeye çalışılmalıdır.
* Eğlence akşamı fazla kalori alınabileceğinden gün içerisinde 45 - 60 dakika yürüyüş yaparak metabolizmanızı düzenleyebilirsiniz.
* Zaman içinde kemiklerinizin doğal yoğunluğu azalır. Genç yaşta egzersiz yaparak gerekli kemik yoğunluğunun oluşmasına destek olabilirsiniz.
* Glisemik indeksi düşük besinleri tercih edin ve diyetisyeninizin önerdiği miktarda tüketin.
* Eğlence akşamlarında, yeme içmede ipin ucu kaçtıysa kendinize gelmek için çay ve kahve yerine bitki ve meyve çayı için. Toksinleri atıp, midenizi yatıştırın.
* Kan şekerini oluşturan asıl kaynak yiyeceklerdir ve bu nedenle sağlıklı beslenme diyabette tedavinin temelidir.
* Tam buğday ekmeğinin felç riskini %33 diyabet riskini de %25 düşürdüğü bilinir. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği tüketmeye özen gösterin
* Ruhsal sağlık, sağlıklı davranışı şekillendirir. Duygularınızı anlamak daha kolay kilo vermenize yardımcı olabilir.
* Besin çeşitliliğine önem verin ve tabağınızın renkliliğinden keyif alın. Tüketiminizi orta düzeyde tutun.
* Yemeği ağır tatlılar yerine meyve, komposto ya da hafif tatlılar ile tamamlayın. Tereyağlı ve kremalı tatlıları tercih etmeyin.
* Evde yaptığınız tansiyon ölçümleri klinik açıdan önemlidir ve hekiminizin sizi takip etmesinde önemli rol oynar. Tansiyonunuzu düzenli ölçmeyi ihmal etmeyin.
* Kilo ve hareketsizlik tansiyonun en başta gelen sebepleridir.

----- Facebook  sayfamızı buradan beğenebilirsiniz. ----- 
* Eğlence akşamı yemeklerde aşırıya kaçmamaya, aşırı tatlı - tuzlu tüketmemeye dikkat edin.
* Düzenli fiziksel aktivitesi olan kişilerde hipertansiyon gelişme riski, hareketsiz yaşam süren kişilere göre yüzde 50 daha azdır. Lütfen egzersizi ihmal etmeyin.

Diğer öneriler için buraya tıklayınız.
Sağlıkcakla kalın...

Comments

Popular posts from this blog

Simply Hacking Facebook Account with Kali Linux

Hi guys, today I will show you how to hack a Facebook account with  Kali Linux.

Vodafone'da Sms Gönderimi için Bakiyeniz Yetersizdir Sorunu Çözüldü

Vodafone'nun sms gönderimi için bakiyeniz yetersizdir Sorunu Çözüldü!.

EXCELde Belli Satirlari ya da Sütunları Dondurmak, Sabitlemek

Excel'de önemli gördüğümüz üst satır -başlık- kısmını veya sol sutunu sabit tutmak, her sayfada görünmesini sağlamak artık çok kolay.

How to Hack WhatsApp Account Bluestack

How to hack WhatsApp account??? WhatsApp is currently one of the most secure messaging services purely because it works with a particular phone number and requires a certain code.

Windows Mavi Ekran (Critical Structure Corruption) Hatası

Resimdeki gibi mavi ekran hatası yada dondurma kodu alırsanız, bilgisayarınız veri kaybını önlemek için kendini aniden kapatır. Herhangi bir donanımsal aygıt yada bu aygıtlarla ilgili bir yazılım hataya neden olabilir. Bu aynı zamanda sistemin, geçersiz bir belleğe işaret ettiğini de gösterir. Bunun gibi sinir bozucu mavi ekran hatasından kurtulmak için şu yolları denemenizi tavsiye ederim. Bütün harici aygıt sürücülerinizi kaldırarak işe yarayıp yaramadığını kontrol edebilirsiniz.(fare ve klavye hariç.) Ayrıca bilgisayar üreticinizin ana sayfasına girip bilgisayarınız için en güncel yazılım sürücülerini indirebilirsiniz. Ek olarak sürücü yazılımlarınızı da güncellemenizi tavsiye ederim. Bilgisayarınızı Safe Mode(güvenli mod)'da açın:   Bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra güvenli modda açın. Güvenli modda açtıktan sonra aynı hatayı alıp almadığınızı kontrol edin.Eğer hata devam ediyorsa Clean boot(temiz başlatma) işlemi yapmanız gerekiyor.Temiz başlatma(clean boot